Dette er et forum for GIMP.
Man skal ikke lade sig snyde af de store bogstaver det er bare sådan det skrives, så det er ikke en forkortelse af noget..
Historie:
Så vidt jeg har forstået startede GIMP med at være et udtryk som kan erstattes med f.eks. stenet eller nemmere ord som doven.. Det startede vidst med at Klaus, Mads og B en aften stenede film og snakkede sort snak hvor udtrykket blev dannet til 4 dejlige ord nemlig GIMP.
Senere hen begyndte alle os nørder at blive nørder, vi spillede computer sammen ofte over netværk og helst overføre store mængde data igennem et link kabel. Så mens vi gamede og var til Duke Nukem konkurrence i computer place i sin tid (jeg taler for mig selv) blev GIMP omdannet til en gruppe af mennesker som er venner eller bekendte med hinanden og gamer meget. Så vidt jeg gerne selv vil tro er jeg den første som joinede denne gruppe, dvs. nummer 4 i rækken.
GIMP er senere hen blevet til en stor gruppe. Vi sidder nu tit i større lokaler med mange nørder og gamer computer sammen, drikker bajer sammen, hygger sig sammen, tager på udflugt sammen, ser film sammen, går i bad sammen, dyrker GIMP sport sammen, spiller spil sammen (brætspil, terningespil, fysiske spil, osv.), JA! vi har det godt sammen.
GIMP har nu udviddet sig så meget at vi knap nok selv ved hvem der er med i gruppen, vi vil bare gerne have at dem som påstår er med mindst 1 gang har deltaget i et LAN sammen med os..
Vi har vores dejlige forum her hvor vi kan udtrykke vores meninger FULDT ud.
Vi holder halvårlige LAN som vi kalder SommerLAN og VinterLAN.
Der er standard fastlagte fester og sportsbegivenheder.
Og meget mere som man nu kan forestille sig..
Info:
Nej... Man kan ikke bare skrive til mig for at få adgang til forummet, men skal kende en gimper og så skal han give tilladelse for at du har adgang til forummet, ellers er denne generelle tråd et godt sted for andre folk at skrive deres meninger.
Velkommen til GIMP!
- spand-online
- Super forum GIMPer
- Geografisk sted: Skive
Som The Flame skriver blev GIMP rigtigt nok startet af Mads, Klaus og jeg selv ( hhv: Voiceman, Sixten og Spand-online (tidligere Bruce B )).
Med mindre min hukommelse bedrager mig begyndte vi at bruge udtrykket GIMP da vi i sin tid brugte alle vågne timer på at spille Dune2 eller var det warlords? Muligvis var det snarere vores forsøg på rollespil... hjælp mig lige drenge. Det var under alle omstændigheder i de tidlige 90'ere.
Vi har i årenes løb kastet os ud i mange, lange, mystsike og sidst men ikke mindst fordrukne forsøg på at finde ud af hvad GIMP egentligt kunne stå for. Dog kan jeg kun lige huske noget med en Grafik Integreret Møg Palette . Og Generelt Intiligente Morsomme Personer. Der er nu mange flere men min hukommelse svigter mig sq lidt efterhånden
Arghh Link kabler!... fastlynex, en serielport og en hastighed på 19200 Baud. Vi burde have spillet Lotus i splitscreen på min Amiga500 men nej vi skulle jo med eder og forbandelser kaste os ud i det ubeskrivelige kabelhelvede pc'en som vi kender den i dag trak med sig med tiden... og i dag vil vi sq ikke undvære de skide kabler..... livet er jo trods alt for kort til trådløs
Med mindre min hukommelse bedrager mig begyndte vi at bruge udtrykket GIMP da vi i sin tid brugte alle vågne timer på at spille Dune2 eller var det warlords? Muligvis var det snarere vores forsøg på rollespil... hjælp mig lige drenge. Det var under alle omstændigheder i de tidlige 90'ere.
Vi har i årenes løb kastet os ud i mange, lange, mystsike og sidst men ikke mindst fordrukne forsøg på at finde ud af hvad GIMP egentligt kunne stå for. Dog kan jeg kun lige huske noget med en Grafik Integreret Møg Palette . Og Generelt Intiligente Morsomme Personer. Der er nu mange flere men min hukommelse svigter mig sq lidt efterhånden

Arghh Link kabler!... fastlynex, en serielport og en hastighed på 19200 Baud. Vi burde have spillet Lotus i splitscreen på min Amiga500 men nej vi skulle jo med eder og forbandelser kaste os ud i det ubeskrivelige kabelhelvede pc'en som vi kender den i dag trak med sig med tiden... og i dag vil vi sq ikke undvære de skide kabler..... livet er jo trods alt for kort til trådløs

tænd en mand et bål og han varmer sig en dag, sæt ild til ham og han brænder resten af sit liv.
må Fizbans hat være med dig... Gør det du er bedst til, det gør GIMP
-[GIMP is NOT a registered trademark - and is frequently subject to abuse]-
-[Any attempt of commercial use will cause severe redicule and obey time]-
-[All Rights reversed ]-
-[All Rights reversed ]-
Re: Velkommen til GIMP!
Med 3 års forsinkelse kommenteres præsentationen af gimpen - hvilket nok også er en del af præsentationen i sig selv.
Jeg tror at Spand-online fik opsummeret de vigtigste pointer, og at hans historiske oprids er nogenlunde korrekt.
Det skal dog lige nævnes at jeg mindes at kunne huske at det tætteste vi er kommet på en begrebsmæssigt forklaring på fænomenet "at gimpe" er "at kede sig enormt men på samme tid alligevel ikke gøre det".
Derudover er der kun at tage de to gode livssætninger med fra den førnævnte gode præsentation af gimpen - du ved aldrig hvornår du får brug for en Grafisk Integreret MøgPalette og livet er jo trods alt for kort til trådløs
Jeg tror at Spand-online fik opsummeret de vigtigste pointer, og at hans historiske oprids er nogenlunde korrekt.
Det skal dog lige nævnes at jeg mindes at kunne huske at det tætteste vi er kommet på en begrebsmæssigt forklaring på fænomenet "at gimpe" er "at kede sig enormt men på samme tid alligevel ikke gøre det".
Derudover er der kun at tage de to gode livssætninger med fra den førnævnte gode præsentation af gimpen - du ved aldrig hvornår du får brug for en Grafisk Integreret MøgPalette og livet er jo trods alt for kort til trådløs
-[All Gimp reserved]-
-It's so boring it must be true-
-[All Gimp reserved]-
- The Flame
- Site Admin
- Geografisk sted: Danmark, Skive
- Kontakt:
fandt lige den her tekst på en gammel gimpnet.dk hjemmeside vi havde prøvet at lave engang 
"Velkommen til GIMPNET.DK
Vi fralægger os ethvert ansvar for, hvad der vises på disse sider,
da vi ikke kan garantere for, at vi har været ved vores
fulde fem (eller hvor mange vi nu er).
GIMP startede i tidernes morgen ikke som det, folk nu så "smart"
kalder en klan der sidder og griller.
GIMP startede en svedig aften hos Voiceman, hvor Spand-Online,
Sixten og Voiceman sad og spillede Warlords 2 deluxe og Dune2.
Hvor en, af en stadig ukendt årsag, pludselig sagde GIMP, og GIMP'en var født.
Til vores store ærgelse har vi senere fundet ud af, at GIMP desværre ikke er et
positivt beskrivende ord, hvis man oversætter det til engelsk
(hvilket vi vil undlade at gøre her). Men da dette passer nogenlunde til vores
hjernekapacitet, har vi valgt at beholde navnet. "
Lagde den lige for sjov op på hjemmesiden
oldGIMP/

"Velkommen til GIMPNET.DK
Vi fralægger os ethvert ansvar for, hvad der vises på disse sider,
da vi ikke kan garantere for, at vi har været ved vores
fulde fem (eller hvor mange vi nu er).
GIMP startede i tidernes morgen ikke som det, folk nu så "smart"
kalder en klan der sidder og griller.
GIMP startede en svedig aften hos Voiceman, hvor Spand-Online,
Sixten og Voiceman sad og spillede Warlords 2 deluxe og Dune2.
Hvor en, af en stadig ukendt årsag, pludselig sagde GIMP, og GIMP'en var født.
Til vores store ærgelse har vi senere fundet ud af, at GIMP desværre ikke er et
positivt beskrivende ord, hvis man oversætter det til engelsk
(hvilket vi vil undlade at gøre her). Men da dette passer nogenlunde til vores
hjernekapacitet, har vi valgt at beholde navnet. "
Lagde den lige for sjov op på hjemmesiden
oldGIMP/
- spand-online
- Super forum GIMPer
- Geografisk sted: Skive
Hold da kæft! 

tænd en mand et bål og han varmer sig en dag, sæt ild til ham og han brænder resten af sit liv.
-[All Rights reversed ]-
-[All Rights reversed ]-
dejligt at se den gamle side igen - og interesseret hvor lidt og hvor meget der er sket;)
-[All Gimp reserved]-
-[All Gimp reserved]-
Rabarberkompot!
Radiation antidote: You take a bottle of dry red wine, and put two drops into a glass of vodka. Drink it. Repeat the dose. When the wine bottle is empty, radiation will no longer be a problem.
Casting his sight on his realm, the Lord witnessed
The cascade of evil, the torrents of war.
Burning with wrath, He stepped
down from the Heavens
To judge the unworthy,
To redeem the pure.
-The Scriptures, Revelation Verses 2:12
Casting his sight on his realm, the Lord witnessed
The cascade of evil, the torrents of war.
Burning with wrath, He stepped
down from the Heavens
To judge the unworthy,
To redeem the pure.
-The Scriptures, Revelation Verses 2:12